سیستم‌های مدیریت کیفیت

شرکت فنرسازی خاور

شرح فعالیت ها

واحد مدیریت کیفیت شرکت فنر سازی خاور مطابق با آخرین استانداردهای ملی و جهانی نظیر ISIRI 3389 - ISIRI 3388 - ISIRI 3396 با داشتن تجهیزات مناسب و بازرسان مجرب و مطابق با دستورالعمل‏‌ها و استانداردهای کاری، کلیه فعالیت‏‌های مربوط به کنترل کیفیت فرآیند و محصول را انجام می‏‌دهد. محدوده اجرايی اين واحد، شامل كليه محصولات توليدی (انواع فنرهای تخت ، فنرلول و میل تعادل) می‏‌باشد.


- کنترل ورودی مواد اولیه و نیم‌ساخته
کلیه مواد اولیه و نیم‌ساخته ورودی با استفاده از دستورالعمل نمونه‌برداری و AQL تعریف شده و جداول MIL STD نمونه برداری و کنترل می‏‌گردد.

- کنترل‏‌های حین فرآیند تولید
کلیه محصولات در حین فرآیند با استفاده از برنامه‏‌های کنترل و روش‏‌های کنترل آماری نظیر SPC-MSA و... تحت کنترل قرار می‏‌گیرد و مشکلات احتمالی بوجود آمده توسط تیم‏‌های حل مسئله بررسی و اقدامات اصلاحی لازم صورت می‏‌گیرد و اثر بخشی آن در دوره زمانی مربوطه پایش می‏‌گردد.

- ارتباط مستمر با مشتریان
جهت بهبود رضایت مشتریان طبق برنامه‏‌های مدون از خطوط تولید خودروسازان و نمایندگی‏‌های بازار بازدید و کلیه موارد دریافت شده از سوی مشتری به عنوان ورودی در تیم‌های حل مسئله و کارگروه‏‌های مرتبط و ستادهای تولید و مهندسی و کیفیت مورد بحث و تحلیل قرار گرفته و راه‏کارهای مناسب جهت این موارد اتخاذ می‏‌گردد.

- ارزیابی پیمانکاران
جهت ارتقاء کیفیت محصول، زنجیره تامین مواد و قطعات نیم‌ساخته ابتدا طبق دستورالعمل‏‌های مدون پیمانکاران مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و در صورت تامین الزامات، سازمان به عنوان پیمانکار بالقوه شناسایی شده و به صورت دوره‌‏ای ارزیابی می‏‌گردند.


در این راستا ما معتقدیم همواره باید خود را با جدیدترین استانداردها به روز کنیم و همواره در مسیر تعالی و توسعه قدم برداریم.

Saham-Banner-portrait

مسیر تعالی سازمانی شركت فنرسازی خاور

  1. استقرار نظام مدیریت کیفیت استاندارد ISO 9002 از شرکت TUV آلمان در سال 1377
  2. استقرار نظام مدیریت کیفیت استاندارد ISO 9001 از شرکت TUV آلمان در سال 1378
  3. اخذ گواهی گريد A از شرکت ساپكو در سال 1378
  4. استقرار نظام مدیریت کیفیت استاندارد QS 9000 از شرکت TUV آلمان در سال 1380
  5. اخذ گواهی گرید A از شرکت قطعات اتومبیل ساوه (در زمینه تولید میل تعادل) در سال 1391
  6. اخذ گواهی گرید A از شرکت سازه گستر در سال 1394
  7. اخذ گواهینامه نظام مدیریت کیفیت بر اساس استانداردهای ISO 9001:2000 و ISO TS 16949:2002 از شرکت TUV آلمان در سال 1383
  8. اخذ گواهینامه نظام مدیریت کیفیت بر اساس استانداردهای ISO 9001:2008 و ISO TS 16949:2009 از شرکت TUV آلمان در سال 1395
  9. اخذ گواهینامه نظام مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 50001:2011 از شرکت TUV آلمان در سال 1395
  10. اخذ گواهینامه نظام مدیریت کیفیت بر اساس استانداردهای ISO 9001:2015 و IATF 16949:2016 از شرکت TUV آلمان در سال 1396
  11. اخذ گواهی گرید B از شرکت ساپکو مطابق با آخرین ویرایش الزامات در سال 1388
  12. اخذ گواهی گرید B از شرکت اپکو (ایرانخودرو دیزل) در سال 1394
  13. اخذ گواهی گرید B از گروه بهمن در سال 1395
  14. اخذ گواهی نظام مدیریت کیفیتبر اساس استاندارد های ISO 9001:2015 و IATF 16949:2016 از شرکت DQS آلمان در سال 1398 و تمدید آن در سال 1401
  15. اخذ گواهی گرید A  از شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1402